-

pink-panther

Pompeo z Wichita, Koch i milion od Stalina oraz 447 i żona Alana Greenspana.

Pan Mike Pompeo „człowiek z Wichita” pokazał właśnie nad Wisłą, co to znaczy pełnokrwisty absolwent West Point oraz szczęśliwy biznesmen z lotniczej branży wyrosły pod skrzydłami legendarnego klanu miliarderów Kochów, których wielki majątek ma swoje korzenie w kontrakcie z 1929 r. zawartego przez ich ojca Freda C. Kocha z sowiecką firmą Amtorg - na budowę instalacji krakingu na ukradzionych przez bolszewików polach naftowych Morza Kaspijskiego .
 

Ale zacznijmy od początku , żeby zrozumieć, dlaczego konserwatywny polityk zza oceanu Mike Pompeo jako swojego idola czasu II wojny światowej wskazuje faceta, który znalazł się na wystawie „Twarze kieleckiej bezpieki” .

 

Kiedy inżynier Fred Chase Koch załapał się w przedstawicielstwie „handlowym” sowieckim Amtorg w imieniu firmy swojej i wspólnika Winkler – Koch na kontrakt na budowę kilku instalacji krakingu (przerób ciężkiej frakcji ropy na benzynę i oleje) w rejonie Morza Kaspijskiego i na Kaukazie , miał lat 29 , dyplom z inżynierii chemicznej z Massachusetts Institute of Technology i 44 pozwy na karku o prawdziwe lub nie – nielegalne używanie cudzej myśli technicznej do swojego pomysłu na technologię krakingu. Oraz zarejestrowaną w 1925 r. firmę Winkler Koch Engineering Company..

 

Fred C. Koch, przyszły „wielki antykomunista” poszukujący zajęcia zgłosił się do Amtorg w Nowym Jorku , zupełnie świeżej firmy sowieckiej, powołanej 1924 r. przez Lenina i Armanda Hammera a właściwie przez Ludowy Komisariat Handlu Zagranicznego a udziały w wysokości 1 mln USD miał Wniesztorgbank i Centrosojuz (Centralny Związek Spółdzielczości Konsumenckiej ) pod zdolną ręką towarzysza Leonida Krasina.

 

Teoretycznie była to firma handlu zagranicznego a praktycznie przykrywka dla sowieckiego wywiadu i dla Kominternu.

 

W tym czasie Sowieci prowadzili negocjacje z innymi firmami amerykańskimi na odbudowę zupełnie zdewastowanego przez wojnę domową. Przemysłu, który miał swoich właścicieli, i którzy to właściciele w większości żyli. Podobnie jak właściciele pól naftowych w Baku.

 

A wszystko przez to, że efekty tzw. komunizmu wojennego, który zastosowali po przechwyceniu władzy, a którą zdefiniował Nikołaj Bucharin:”… Przymus proletariacki we wszystkich swoich formach, poczynając od rozstrzeliwania, a kończąc na obowiązku pracy jest metodą tworzenia komunistycznego człowieka..” doprowadziły Rosję Sowiecką do totalnego załamania gospodarki.

 

Wejście zagranicznych firm do gospodarki sowieckiej odbyło się w ramach systemu przyznawania koncesji zagranicznym firmom lub spółkom mieszanym z udziałem firm sowieckich.

 

Jak podaje Antony C. Sutton w książce pt. „Western Technology and Soviet Economic Development 1917 – 1930” z 1968 r. na stronie 9, w okresie 1921 – 1929 złożonych zostało łącznie 2.670 aplikacji zagranicznych o koncesję. Liczna przyznanych koncesji typu I i II w latach 1921-1926 wyniosła – 330 , w latach 1927-29 – liczba przyznanych koncesji jest nieznana. Liczba przyznanych koncesji typu III wyniosła w całym okresie 1921-1930 wyniosła 134.

 

Były one głównie przyznawane w dziedzinach strategicznych takich jak: wydobycie ropy naftowej i rafinerie, kopalnie węgla i rud metali, w tym złota, platyny, manganu, miedzi, hutnictwo żelaza i metali nieżelaznych, przemysł włókienniczy, industrializacja rolnictwa, również w zakresie technologii hodowli i nowych gatunków upraw.

 

No i właśnie Fred C. Koch był wśród tych niewielu szczęśliwców, którzy się na taką koncesję załapali.

 

Firma Winkler-Koch wybudowała pod koniec lat 20-tych15 krakingów na podstawie kilku kontraktów. Jeden z nich przewidywał, że Koch wyszkoli sowieckich inżynierów a skończyło się na tym, że Koch wyuczył sowieckie biura projektowe projektowania /rysowania krakingów . Potem już Sowieci dali sobie radę sami.

 

Podobno za ten trzyletni niespełna trud miał zarobić osobiście co najmniej 500 tysięcy USA.Chociaż inna wersja mówi, że przywiózł milion USD.
 

No a między innymi dzięki Winkler-Koch i Fredowi C. Kochowi Sowieci mogli przerabiać kradzioną ropę z ukradzionych prawowitym właścicielom pól naftowych i eksportować to wszytko przez sowiecką firmę Naphta Syndicate. M.in. do III Rzeszy Niemieckiej aż do 22 czerwca 1941 r.

 

A dlaczego o tym piszę. A bo wśród poszkodowanych przez bezprawne sowieckie konfiskaty byli np. potomkowie śp. Witolda Zglenickiego, właściciela pól naftowych Baku i wynalazcy technologii do wydobycia ropy z dna morskiego.

 

Wg jego testamentu dochody z polowy z jednej z działek zostały przeznaczone na zasilenie Kasy im. Mianowskiego a przez nią na badania naukowe i stypendia. No i w okresie 1908-1915 Kasa im. Mianowskiego otrzymała łącznie z tego źródła 1.383.744,10 rubli czyli ok. 700 tysięcy USD. Były to największe dochody w historii Kasy im. Mianowskiego.

 

Ale wybuchła rewolucja i wszystko się skończyło. To znaczy skończyły się dochody dla setek i tysięcy legalnych właścicieli firm z tamtych okolic.

 

A na to miejsce Sowieci zaprosili sobie „innych lepszych imperialistów”, takich jak m.in. Fred C. Koch i dali im się obłowić na odbudowie przemysłów w miejsce tych skonfiskowanych „złym kapitalistom” i zdewastowanych..

 

No a szczęśliwy pan Fred. C. Koch po oszałamiających sukcesach w ZSRR miał wedle złych ludzi udać się w roku 1934 do III Rzeszy, gdzie na zamówienie rządu niemieckiego miał wspólnie z Williamem Rhodesem Daviesem wybudować trzecią co do wielkości rafinerię ,której pomysł miał zaaprobować sam Adolf Hitler. Na pewno nie wyjechał stratny.

 

A następnie powrócił do USA, gdzie w Wichita założył firmę Wood River Oil and Refining Company (później Koch Industries) i wraz z małżonką spłodził czterech synów. Firma została w rodzinie a synowie Charles i David poprowadzili ją do spektakularnego sukcesu, dzięki czemu należą do najbogatszych ludzi świata. Osobisty majątek Davida Kocha był szacowany na 50 mld USD a jego brata Charlesa na 54,2 mld USD.

 

Sam Fred C. Koch został wyjątkowo ostentacyjnym antykomunistą, co mu nie przeszkodziło w 1956 r. odbyć podróż do ZSRR „w nieznanych celach”. A synowie też są ostentacyjnymi antykomunistami. Finansują „wszystko antykomunistyczne” co tylko się da. Ale kasy Kasie im. Mianowskiego raczej nie dali. No bo niby dlaczego, prawda?

 

Dlaczego o tym piszę. Ano dlatego, że firma Koch Industries z Wichita w 1998 r. zainwestowała parę groszy w firmę Thayer Aerospace, należącą do grupy dynamicznych absolwentów West Point , wśród których był kapitan Michael Richard Pompeo. Dokładnie 2%.

 

Niby mała rzecz, ale trzeba mieć świadomość, że w Wichita rodzina Koch to rodzina królewska. A w nawet carska. Posiadanie takiego „wspólnika” to jak pasowanie na „obywatela lepszego sortu”. I on to doskonale zrozumiał i docenił.

 

Kapitan Michael Richard Pompeo poszedł do biznesu po tym, jak po czterech latach poniewierania się w jednostkach pancernych , sorry ciężkiej i chwalebnej służby dla Armii Stanów Zjednoczonych na odcinku zaopatrzenia w części do czołgów lub czegoś w tym guście, zrobił doktorat z prawa na Harwardzie i próbował zrobić karierę w przesławnej firmie adwokackiej Williams & Connolly.

 

Jest to firma „gwiazd” oczywiście prawniczych i dla gwiazd.

 

Wśród wybitnych pracowników wymienia się aż dwoje Sędziów Sądu Najwyższego USA: Elenę Kagan nominowaną przez Baracka Obamę w 2010 i Bretta Kavanaugh nominowanego przez Donalda Trumpa w 2018 r.

 

Firma ma wśród stałych klientów takie firmy jak Google, Disney czy Bank of America a reprezentowała m.in. George’a W. Busha, Baracka Obamę, Billa Clintona czy Bena Bernanke.

 

No i Mike Pompeo po jakichś 2-3 latach rzucił ten cały luksusowy biznes prawniczy w Waszyngtonie i z kumplami z West Point w 1998 r. przeniósł się do Wichita w Kentacky i został „młodym biznesmenem”.z. A panująca tam „rodzina królewska Koch” dorzuciła do młodego biznesu 2% i została „młodszym udziałowcem” jako Koch Industries.

 

No więc Mike Pompeo , Brian Bulato i koledzy zakładają Thayer Aerospace i wśród swoich klientów wymieniają m.in. Cessna Aircraft, która ma centralę w Wichita czy Boeinga, który ma tam fabrykę. W 2006 r. sprzedają firmę a Mike Pompeo zostaje prezesem firmy Sentry International, która produkuje jakieś części i jest partnerem Koch Industries.

 

A w roku 2010 następuje kolejny przełom i Mike Pompeo rzuca biznes i przechodzi do innej branży: do polityki. I czterokrotnie startuje do Izby Reprezentantów, zawsze z sukcesem, z Kansas oczywiście, dystrykt 4 czyli Wichita i okolice. A kto rządzi w Wichita i okolicy jak nie Koch Industries i jej poddostawcy?

 

W latach 2010-2017 pan Pompeo startuje cztery razy i wygrywa. A jako kongresman zajmuje się głównie bezpieczeństwem i oczywiście energetyką i generalnie przemysłem.

 

Jego wybory są oczywiście sponsorowane przez rodzinę Koch. Wg tamtejszych mediów na pierwszą kampanię w 2010 r. dali 80 tysięcy USD a łącznie w czterech kampaniach 375.500 USD zaś cały przemysł ropy i gazu zrobił zrzutkę na 1.1 mln USD.

 

Mnie najbardziej interesują te 375.500 USD, z których nie byłoby ani jednego, gdyby senior rodu Fred nie pracował dla Stalina i nie „uratował Rosji Sowieckiej od niebytu”. W 1930 kiedy Stalin zaczął kolektywizację i prawdziwe ludobójstwo rolników „ Fred Koch tam by” i uczył bolszewickich inżynierów jak budować następne krakingi na skradzionych polach naftowych, bo on wybudował „tylko 15”. Nie on jeden oczywiście, ale tu chodzi o prawdziwe lub udawane szanowanie prawa własności.

 

Rodzina Koch nie ma poczucia winy z tego powodu że ich tatko przywiózł milion USD skrwawionych krwią niewinnych ludzi. Zresztą sami są porządnymi ludźmi. Ostoje lokalnej społeczności. Prostolinijni protestanci jak za ojców założycieli.

 

Mike Pompeo też jest protestantem. Konkretnie ewangelikalnym presbiterianiniem. Jak na Włocha , którego rodzina przywędrowała z Lombardii to dość ekscentryczne ale Mike rozejrzał się na pierwszym roku West Point „co i jak” i , jak mówi, „poznał Jezusa”. A w kampaniach wyborczych podkreśla, że „Biblia leży na jego biurku”.

 

To szalenie ekscytujące w świetle tzw. detali z życiorysu. Choćby z ostatnich dni i tygodni.

Oto 14 stycznia 2019 r. Sekretarz Stanu (bo on Sekretarzem Stanu przy prezydencie Trumpie został w marcu 2018 r. ) daje do Fox News informację, że „urządzamy w Warszawie konferencję w sprawie Iranu i sprosiliśmy już gości”.

Władze nasze kochane w Warszawie przez moment zastygły jak sarenka w świetle reflektorów ale za całe kilka godzin ogłosiły „orbi et urbi”, że „jak najbardziej urządzamy WSPÓLNIE.

 

No jasne , że WSPÓLNIE. Ktoś musi dać jeść, pić i dostarczyć spania w luksusowych hotelach. I to jest nasza specjalizacja w tym przedsięwzięciu. W tzw. międzyczasie ajatollahowie wymachują rękami (jak to oni) i wrzeszczą, że to jest absolutny skandal. Ja też myślę, że ogłaszanie konferencji zanim się gospodarz miejsca dowiedział to lepszy skandal. Ale mnie to raczej śmieszy i nie wymachuję rękami.

Ale numer z ogłaszaniem konferencji w Warszawie to był dopiero pierwszy „dyplomatyczny gest” .

Jak już pan Mike Pompeo przyjechał do „tutejszego kraju”, wypił i zakąsił (a zakąsić może, jak widać, jak to wojskowy, choć były) to do gospodarzy się odezwał w te słowa: „no dobrzy ludzie, a teraz proszę mi tu wydać te wszystkie srebrne łyżki, haftowane obrusy, złocone kryształy tudzież stół rzeźbiony a na dodatek budynek, w którym jedliśmy oraz jakieś pół królestwa , to jest chciałem powiedzieć, pół tej waszej całej republiki, czy co to tam jest”. Bo zalegacie dobrym Żydom amerykańskim, którzy NIGDY NIE MIELI PRZODKÓW I MAJĄTKÓW W POLSCE za to „mienie bezspadkowe” tych Żydów, którym USA NIE udzieliły pomocy w czasie Holocaustu”. Może nie dosłownie ale taki był ogólny sens.

 

Bo konkretnie to pan Sekretarz Stanu Mike Pompeo łaskaw był powiedzieć we wtorek 12 lutego 2019 r. w rozmowie z tutejszym ministrem spraw zagranicznych Jackiem Czaputowiczem co następuje: ”…Zdajemy sobie także sprawę z wagi naprawienia ważnych spraw z przeszłości i ja PONAGLAM moich polskich kolegów aby poczynili postępy z legislacją w sprawie restytucji PRYWATNEJ WŁASNOŚCI DLA TYCH, KTÓRZY STRACILI i własność w czasie ery Holocaustu…”.

Dla „tych, którzy stracili”? Dla tych „którzy stracili”, to jak przytomnie zauważył, jak zwykle pan premier Miller – PRL wypłacił USA pełne odszkodowanie na podstawie umowy z 16 kwietnia 1960 r.

Panu Czaputowiczowi oczywiście mowę odjęło i do dzisiaj jest „zaniemówiony” i jakiś taki „nieśmiały” na tych zdjęciach, ale my po paru dniach ochłonęliśmy i możemy przypomnieć przyjacielowi rodziny Koch, której cała gigantyczna fortuna stoi na połowie miliona USD zarobionych w Rosji Sowieckiej u towarzysza Stalina, że ówże Stalin, który „zrobił dobrze” Fredowi C. Koch i setkom amerykańskich firm , dając im milionowe zlecenia w latach 20-tych i 30tych XX w. został za te i inne gesty sowicie wynagrodzony przez poprzednika pryncypała pana Pompeo czyli Prezydenta USA Franklina Delano Roosevelta.

Który lekką ręką podarował Stalinowi w Teheranie i Jałcie 51% terytorium Rzeczpospolitej Polskiej - sojusznika Aliantów czasu wojny, ze znajdującym się tam całym majątkiem nieruchomym i ruchomym. O ludziach nie wspomnę.

Pobożnemu panu Pompeo warto zwrócić uwagę, że wśród owych nieruchomości były liczne kościoły rzymsko katolickie, cerkwie, synagogi a nawet zbory protestanckie. I one zostały wysadzone, zamienione w kazamaty, magazyny nawozów sztucznych lub kina i tancbudy dla komunistycznych aktywistów. A święte Księgi , w tym tak ukochana przez niego Biblia, co to „leży na biurku”, wylądowały na śmietnikach, zostały spalone lub były darte publicznie ku uciesze gawiedzi .

 

Jako biegłemu w rachunkach absolwentowi West Point i prawnikowi z doktoratem wspomnę , że pobieżny szacunek tego „podarunku państwa amerykańskiego dla Stalina” z 51% terytorium Rzeczpospolitej Polskiej ze wszystkim, co się na nim znajduje daje jakieś  plus minus 5 bilionów USD. I że odsetki lecą.
 

Więc  jak już musi się wywiązać wobec jakichś „lobby” i realizować ustawę JUST, to niech może sobie odejmie owe 300-400 mld USD, które chce nam zabrać bez tytułu prawnego , z kwoty 5 bilionów USD, które są nam winne USA za lekkomyślne „podarunki Stalinowi”. Zostanie jeszcze 4,7 biliona USD do zapłacenia Polsce.

 

No ale. Kto zna trochę historię USA to zapewne wie, jak pracowicie USA pozbawiały katolickie Królestwo Hiszpanii jego terytoriów na kontynencie amerykańskim, zaczynając od zakładania masońskich agentur i wojen oraz utworzenia „ Cesarstwa Meksyk” . I jak na wieść o złożach np. złota „wybuchło powstanie amerykańskie w Kalifornii” w 1846 r. i „do zatoki Monterey wpłynął admirał US Navy John D. Sloat” i „rozpoczął okupację Kalifornii”. I że te napaści słowne i dyplomatyczne na Polskę niebezpiecznie przypominają tamtą smutną historię. A my, ostatni kraj katolicki,  chyba jesteśmy kolejni po katolickiej Hiszpanii – do kasacji.

A że nie mamy bomby atomowej to nikt nie musi z nami grzecznie rozmawiać. Jak np. z tym sympatycznym koreańskim „czerwonym cesarzem” Kim Dzong Unem z Korei Płn. Miłośnikiem filmu, szampana i aktorek.

 

Pan Sekretarz Stanu USA Mike Pompeo był w Seulu, jak donosi The New York Times z 8 października 2018 r. i rozmawiał długo z „przywódcą narodu północnokoreańskiego”, który ogólnie „jest za”, ale żadnych obietnic w sprawie zdemontowania broni nuklearnej – nie złożył. I widzimy pana Mike Pompeo Sekretarza Stanu największego mocarstwa, jak się uśmiecha czule , żeby nie powiedzieć przymilnie do szefa państwa , które jest podobno „państwem –gułagiem”. Normalnie pełna dyplomacja, Francja elegancja, Szwecja dyskrecja. Do towarzysza Kim Dzong Una nikt nie robi kwaśnych min i nieprzyjemnych wycieczek historyczno majątkowych. I nie używa słowa „nalegam”.

 

A Polska obejmuje w mediach amerykańskich rolę „najczarniejszego charakteru globu” mimo karmienia  Sekretarza Stanu Mike’a Pompeo różnymi smakołykami i pojenia najlepszymi alkoholami . Nic ni pomogło.

 

Zaraz za Sekretarzem Stanu Pompeo wpadła do Warszawy małżonka byłego szefa Rezerwy Federalnej Alana Greenspana redaktorka ważnej stacji telewizyjnej Andrea Mitchell i walnęła z grubej rury „nową prawdą historyczną made in USA” : ”… Program wizyty Pana Pence’a przewidywał wizytę w Getcie Warszawskim, gdzie w 1943 r. Żydzi przez miesiąc walczyli przeciwko Polskiemu i Nazistowskiemu reżymowi a w piątek oczywiście wizyta w Auschwitz…”.

 

Nie wiedziałam, że w Rzeczypospolitej Polskiej jest jakieś „Auschwitz”. W Polsce jest Oświęcim a niemiecki obóz koncentracyjny to jest Konzentrationslager Auschwitz. Co oczywiście przy rewelacji historycznej, że w 1943 był jakiś „polski reżym” jest mniej ciekawe. Domyślam się, że chodziło o „polski reżym w Londynie” . I to przeciwko niemu „walczyli przez miesiąc Żydzi w Getcie” . Bo PKWN jeszcze Stalin nie założył.

 

W tych okolicznościach bardzo blado wygląda ten cały „polski partyzant z niebyłych bitew pod Lubartowem” – Efraim Blaichman z Kamionki. Wiadomo, że był w październiku 1944 r. w Lublinie, gdzie stał PKWN i dywizje NKWD dla osłony i skąd tow. Franciszek Jóźwiak ówczesny małżonek Heleny Wolińskiej wysłał Blajchmana na odpowiedzialną placówkę Powiatowego Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego w Lubartowie na stanowisko „przodownika” z dniem 5 października 1944 r. a następnie od 12 stycznia 1945 r. do Powiatowego Urzędu Bezpieczeństwa w Pińczowie na odpowiedzialne stanowisko „wywiadowcy”.

 

Czego się miał „wywiadywać” Blajchman w Pińczowie to nie wiem, bo za Niemca to jeszcze latem 1944 Żołnierze z Batalionów Chłopskich a nie „takie wielkie partyzanci” jak Frank Blajchman , tylko zwyczajni tutejsi włościanie polscy – dokonali dwukrotnie skutecznych napadów na niemieckie więzienie i : 10 czerwca 1944 r. uwolnili 281 więźniów, głównie rolników a 13 lipca 1944 opanowali więzienie, uwolnili więźniów, zdemolowali biurokrację a magazyny opróżnili.


No i na to wszystko pojawił się 12 stycznia 1945 r. w Pińczowie Franek Blajchman nie dość że wywiadowca, to jeszcze „pełniący obowiązki kierownika Wydziału Więzień i Obozów w WUBP w Kielcach.”.
Trzeba było na nowo otwierać więzienia i sadzać w nich tych samych, co ich sadzali Niemcy.
Urządzone na obrzeżach konferencji „o Iranie” „jasełka historyczno- roszczeniowe” jakie zaprezentowali pan Sekretarz Stanu Mike Pompeo do spółki z żoną Greenspana , spowodowały, że pan Wiceprezydent USA Mike Pence wypadł strasznie blado, mimo , że też się starał.

Miał on powiedzieć podobno, że :”… Stany Zjednoczone wraz ze swoimi sprzymierzeńcami użyją pełnej siły militarnej, aby wyrugować radykalny islamski terroryzm z powierzchni ziemi”.
Wyznam, że po próbkach dyplomacji w wykonaniu pana Mike Pompeo i żony Alana Greenspana – jakoś się nie czuję „sprzymierzeńcem Stanów Zjednoczonych”. Przynajmniej w tym tygodniu.

PS. Ciekawe, że rząd nasz kochany nie zawiózł był w wolnej chwili pana Wiceprezydenta Pence’a i pana Sekretarza Stanu Pompeo do Czyżewa, gdzie mieści się w dawnym budynku dawnej stacji kolejowej Muzeum Ziemi Czyżewskiej a tam stała wystawa poświęcona Polakom deportowanym w liczbie co najmniej 1.841 tysięcy w okresie 10 lutego 1940- 22 czerwca 1941. W tym około miliona polskich dzieci. Wróciło około 57 tysięcy w tym dzieci nie było prawie wcale.

https://www.truthdig.com/articles/tea-party-financiers-owe-their-fortune-to-josef-stalin/

https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Pompeo

https://en.wikipedia.org/wiki/Koch_Industries

https://en.wikipedia.org/wiki/Fred_C._Koch

https://pl.wikipedia.org/wiki/Amtorg

https://www.academia.edu/28986002/American_craking_for_Soviet_refining_Oil_of_Russia._2012._4._%D0%A0._84_-_87

http://mowiawieki.pl/templates/site_pic/files/Polskie-osiagniecia-naukowo-techniczne-odcinek-7.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_%26_Connolly

https://www.theguardian.com/us-news/2019/jan/11/trump-administration-evangelical-influence-support

https://qz.com/1227882/secretary-of-state-nominee-mike-pompeo-owes-his-political-career-to-the-koch-brothers/

https://www.opensecrets.org/news/2018/04/trump-picks-top-koch-recipient-for-secretary-of-state/

https://katalog.bip.ipn.gov.pl/informacje/68703

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Philippines_(1898%E2%80%931946)

https://www.nytimes.com/2018/10/08/world/asia/mike-pompeo-kim-jong-un-north-korea.html

https://katalog.bip.ipn.gov.pl/informacje/68703

 



tagi: antypolonizm  dyplomacja  roszczenia 

pink-panther
14 lutego 2019 20:19
179     7308    21 zaloguj sie by polubić
komentarze:
krzysztof-laskowski @pink-panther
14 lutego 2019 20:51

Czy teraz, Pantero, uwierzysz mi na słowo, że rakiety z głowicami atomowymi są wymierzone w Watykan przez władców różnych stolic, jeśli pan Pompejusz może w Warszawie mówić takie rzeczy i nie spotyka się z praktycznie żadną odpowiedzią? A Watykan bez Warszawy jest jak bez ręki.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @pink-panther
14 lutego 2019 20:54

Polityki powolnego gotowania żaby, która jest realizowana wobec nas, wkracza chyba w fazę finalna...

Uważam, że powinniśmy żyć i robić swoje, jakby nie istniał świat wokół nas. Mamy zasłużyć swoim życiem na niebo, a nie pomniki na ziemi . Chwała tego swiata i tak przeminie. Takie katolickie wariaty. 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @krzysztof-laskowski 14 lutego 2019 20:51
14 lutego 2019 20:54

A czy jest cos, w co te rakiety nie są wymierzone?

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @krzysztof-laskowski 14 lutego 2019 20:51
14 lutego 2019 20:59

(Do Krzysztofa Laskowskiego - korzystając z okazji - prosze o zajrzenie do pw).

pozdr

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Matka-Scypiona 14 lutego 2019 20:54
14 lutego 2019 20:59

Tak, ale chodzi konkretnie o kwestie związane bezpośrednio z Watykanem i Polską.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pink-panther
14 lutego 2019 21:00

Skoro konferencja dotyczyła Iranu a szanowni goście wyskoczyli z afrontami wobec Polaków to oznacza, że w sumie przyjechali tu by zdyscyplinować tutejszy rząd, tym bardziej, że i NUP Morawiecki musiał antyszabrować godzinę pod drzwiami premiera Izraela. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @pink-panther
14 lutego 2019 21:07

Dziękuję za tą piękną, patriotyczną ripostę. Czy mógłby ktoś z anglojęzycznych SN-owców przetłumaczyć ten tekst i upublicznić go?

Może ci ludzie biznesowo są bardzo sprawni, ale poza tym niczego nie reprezentują sobą. Ich wiedza ogólna jest tylko "bardzo praktyczna". Nie wiem czy oni znają chociaż historię swojego kraju!

Nie wiem dlaczego sami wpadają na swoje miny, bo nie sądzę, żeby to było celowe. Takie "bezinteresowne" obrażanie Polaków ma "krótkie nóżki".

Jak chodzi o ten wrzód 447, tak sobie gdybam, że to jest taki "wschodnie/arabskie targowanie". Może w końcu skończy się na 10% i będzie to wielki sukces dla wszystkich - oprócz nas oczywiście.  Realizacja 100% to może byc totalna zawierucha. "Nasi" tego nie ruszają, tak gdybam, bo każdy ruch w tamtą stronę to śmierć polityczna. Niestety przeciwnik uważa to za milczącą zgodę i dlatego tak się "nadymają".

zaloguj się by móc komentować

klon @Matka-Scypiona 14 lutego 2019 20:54
14 lutego 2019 21:17

"Uważam, że powinniśmy żyć i robić swoje, jakby nie istniał świat wokół nas. Mamy zasłużyć swoim życiem na niebo, a nie pomniki na ziemi . Chwała tego swiata i tak przeminie. Takie katolickie wariaty. "

I podpisałbym się pod tymi stwierdzeniami obiema rekami gdyby nie jedno drobne pytanie, które mnie nurtuje:

Czy nasze działanie nie powinno uwzględniać "wsparcia" dla zbawienia jak największej liczby ludzi?

Jeżeli to uwzględnimy, to chyba trudno działać tak " jakby nie istniał świat wokół nas", nieprawdaż ?

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @pink-panther
14 lutego 2019 21:17

Kolejny raz, wyrazy uznania dla Pani nieocenionych kwerend!

  Jak mowi znane amerykanskie powiedzenie kiedys juz przeze mnie tu cytowane -  powtarzanie tych samych dzialan w oczekiwaniu innych rezultatow jest szalenstwem (insanity).   Od kilkudziesieciu lat polska polityka wobec Izraela i Zydow w ogolnosci, realizowana przez rozne rzady jakie nad Wisla rzadzily, konsekwentnie charakteryzowala sie ulegloscia, ustepstwami, asygnowaniem kwot na rozne programy ktorych beneficjentami byli Zydzi, dyspozycyjnoscia, itd.  Obecny rzad radykalnie przyspieszyl te polityke do poziomu wyzbycia sie znamion podmiotowosci.  I oczywiscie szalenstwem bylo i jest oczekiwanie lepszych wynikow, i jak mozna bylo oczekiwac, temu przyspieszeniu sluzalczosci towarzyszy rownie radykalna eskalacja roszczen i upokorzen z drugiej strony.  Taka zaleznosc oczywiscie utrzyma sie jesli ktos nie oprzytomnieje. Co najbardziej moze zdumiewa to upokarzajace zachowania niczym nie uzasadnione i nie przynoszace zadnych absolutnie zyskow.  Takie jak klekanie Dudy na Dworcu Gdanskim skad elity PRLowskie jechaly na Zachod odprowadzane zazdrosnymi spojrzeniami ludu PRLowskiego ktory mogl wtedy sobie tylko pomarzyc o takim awansie.  Ten prezydent nie raczyl zaszczycic swa obecnoscia zadnego z tych dziesiatkow czy setek miejsc zsylki skad setki tysiecy nie wrocilo, o czym Pani niedawno pisala.  Trudno o wieksze ponizenie i zniewazenie swego narodu i to zupelnie bezinteresownie.  Porownac mozna z najgorszymi sprzedawczykami czasow rozbiorow.  Komunisci prlowscy mieli przynajmniej jakies korzysci ze swoich wiernopoddanczych gestow budujac przy tym fundamenty swej wladzy wspierani przez suwerena moskiewskiego.  PiS niczego takiego nie probuje nawet robic.  Eskalacji bowiem atakow na Polske towarzyszy tez brak jakiegokolwiek wsparcia dla PiSu ze strony am.zydowskiej co najlepiej ostatnio unaocznila smierc Adamowicza.  Do atakow na PiS publicznie przylaczyl sie m.in. Abraham Foxman szef Swiatowego Kongresu Zydow.

   O jakiejkowiek doktrynie nie mozna nawet marzyc, nie ma nawet elementarnego zmyslu podmiotowosci.   Zaryn zacheca o wystapienie do Izraela o przyzwolenie na ekshumacje.   To juz wrecz zakrawa na groteske.

     

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @pink-panther
14 lutego 2019 21:23

Charakterystyczne jest pokorne milczenie NUP, którzy tracą każdą wspaniałą okazję, do tego żeby się skutecznie (publicznie i w świetle jupiterów) odwinąć.

Czekam i czekam na to, a pewnie już się nie doczekam.

Mamy już przechlapane?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @pink-panther
14 lutego 2019 21:35

Mnie najbardziej interesują te 375.500 USD ...

Tu nie tyle baksy są ciekawe co namiar. Po redukcji pierwszych trzech cyfr wyskakuje 15 a po kropce jest 5 jak rzymskie V. 15 i V ? Tak, bogacze wiedzą jak pomnażać czyli zwycieżać z pomocą namiaru 15. Ktoś powie, że to przypadek. Ale za wielką wodą funkcjonuje powiedzenie: Remember, the rabbis say that “coincidence” is not a kosher word! Co po polsku brzmi: Nie ma przypadków są znaki.

... podarował Stalinowi w Teheranie i Jałcie 51% terytorium Rzeczpospolitej Polskiej ...

51 ma bardzo feralny wydźwięk! Gdzie Szanowna Panthera toto wyłowiła? 51 i ani trochę w tą albo w tą. Zafrasowany saturn czeka na namiar na źródło, które takie protezy cyfrowe w świat puszcza. Ktoś się zawziął i źle życzy tenkraj PL.

Oczywiście dzięki wielkie za tekst, protezy i ich kontekst.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @krzysztof-laskowski 14 lutego 2019 20:51
14 lutego 2019 21:37

Może są a może nie są. A co to ma do rzeczy.  Każde imperium ma swoją fazę wzrostu ale też i schyłku. USA właśnie wchodzą w fazę schyłku i zaczynają zbierać "owoce" swojej polityki np. wewnętrznej tzw. zniszczenia przemysłu na rzecz lichwy i ogólnie - spekulacji. Pojawił się wróg, któremu nie są w stanie sprostać. A zalegalizowanie partii satanistycznej to jest taki gest, na który poważyły się oczywiście nieoficjalnie (jak III Rzesza Niemiecka) kraje, które szybko znikały. Pofikać to sobie mogą w Polsce, gdzie w latach 80-tych CIA opłaciło trochę rzekomego "podziemia', które teraz pozostaje cały czas w przyklęku. Czas kupić czipsy i kolę.    

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Matka-Scypiona 14 lutego 2019 20:54
14 lutego 2019 21:39

Zgadzam się. To jest próba sfinalizowania jakiegoś szalonego projektu zlikwidowania Polski na oczach całego świata rękami tzw. jej rzekomych elit.  I zgadzam się, że należy to zignorować i robić swoje. Życie każdy ma jedno i jedno o co warto walczyć - to- życie wieczne. A oni wkraczają w jakąś ostateczną fazę szaleństwa.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @klon 14 lutego 2019 21:17
14 lutego 2019 21:42

Ależ oczywiście!  Bez tego wsparcia nawet nie bylibyśmy w stanie oddychać.  Przychodzi mi teraz do głowy św Maksymilian Kolbe. Mocarz! Gdy się go pozbyli wysyłając do Japonii, on tam robił tylko to, co zawsze i to z jakim skutkiem! Róbmy swoje pozwalając prowadzić się Bogu, a wypełnimy nasze przeznaczenie. Np. Coryllus kiedyś napisał,  ze dluuuugo będzie siedzieć w czyśćcu z przywiązana ręką z dala od maszyny do pisania (może nie pamiętam dobrze); to taka kara...a może wcale nie? :))))) strasznie to wszystko teraz wygląda,  ale tylko idiota myśli,  że Bóg wypuścił historię ze swoich rąk 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ewa-rembikowska 14 lutego 2019 21:00
14 lutego 2019 21:44

Zapewne tak. Zastanawia jednak dlaczego w roku wyborczym usiłują upokorzyć ostatecznie partię najbardziej pro-izraelską i pro-amerykańską. To ją ośmieszyło i nie pomoże jej w wyborach. To jest ciekawość czysto teoretyczna oczywiście. Bo przyjechał np. tzw. Pierwszy Zięć czyli Jared i przy tej okazji pojawił sie pan Marszałek Parlamentu Republiki BIałorusi,prawdopodobnie z wielkiego sentymentu pana Jareda do Nowogródka, skąd pochodziła jego babcia.  A pan Marszałek obejrzal sobie na własne oczy jak wygląda oszałamiająca wolność polskich władz wobec swojego "patrona"  i zaraportuje zapewne ze szczególami wszystko panu prezydentowi Łukaszence. Co to zupełnie nie musi "poczuwać się do niczego".

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 14 lutego 2019 21:07
14 lutego 2019 21:47

Zachowanie tej amerykanskiej bandy...

... ponoc "politykow" -  to jakies  KURIOZUM  !!!  Takich zachowan bylo juz wiele - zalzheimerowany dzis  Chirac... pajac masonski Hollande... teraz ta banda od Trump'a.  A "nasi" - coz... nadymanie sie nic nie pomoze... skompromitowali sie do  ZERA... od PAD'a - odprysku po "mumi wolnosci" po  bankstera  Morawieckiego "doradce" Tuska... cala ta POPiS'owa banda lacznie z ostatnimi  "NOWYMY"  wykwitami "partyjnymi" jest kompletnie  ZAORANA...

... dla mnie ich juz  NIE  MA... i  NIE  BEDZIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

betacool @pink-panther
14 lutego 2019 21:50

Pozwolę sobie wkleić tu dzisiejszy komentarz Mniszyska, który mógł komuś umnąć. Mam nadzieję, że się Mniszysko na mnie nie obrazi. Za to jego komentarz  pomaga wierzyć, że zawsze coś tam zawsze zdziałać można. Oto on:

 

Szczerze powiedziawszy, od dłuższego już czasu nie rozumiem ruchów PiS'u w polityce zagranicznej. Wiem, że nie wszystko wiemy i że nie wszystko wiedzieć możemy, ale niektóre posunięcia nawet największą tajemnicą wytłumaczyć się nie da. Lokajstwo i zwyczajne podlizywanie się bez cienia wstydu rzuca się na oczy nawet, kiedy próbuje się je mieć zakmnięte.

Ja zacznę od zalinkowania trzech odnośników dotyczących polityki Węgier - narodu o wiele mniejszego i bardziej uwikłanego w różnorakie okoliczności:

https://wpolityce.pl/swiat/432358-wladze-usa-coraz-bardziej-poirytowane-polityka-wegier
https://forsal.pl/swiat/usa/artykuly/1397277,wegry-probuja-udobruchac-usa-kupnem-gazu-i-broni-poprawiaja-sie-stosunki-polityczne.html
https://forsal.pl/swiat/usa/artykuly/1397306,wizyta-pompeo-w-budapeszcie-byla-historyczna-to-poczatek-nowej-epoki.html
 

Można się targować? Można! Jest to możliwe, ponieważ od co najmniej dwóch, trzech lat USA są zakładnikiem i własnych planów jak również i sytuacji w Europie Środkowej.

Po pierwsze przypomnijmy sobie czym jest projekt Trójmorza. Jest to plan stworzenia w Europie Środkowej rynku zbytu energii z Ameryki. Ameryka chce ją do nas eksportować i u nas ją sprzedawać. Na pierwszy ogień idzie LNG potem pójdzie energia atomowa a przy okazji wszystko inne. Z tego powodu są budowane, powiększane czy uruchamiane terminale gazu płynnego - Kłajpeda na Litwie, Szczecin, wyspa Krka w Chorwacji, u ujścia Dunaju w Rumunii. Wszystko to ma być połączone między sobą. Do tego rynku ma dołączyć Ukraina. Na razie koło Odessy jest budowana olbrzymia wojska baza amerykańska. Jak ona powstanie, zacznie się krzątanie koło termianalu.

Zaangażowanie Ameryki wygląda więc trwałe i spodziewane zyski są olbrzymie. Innego porównywalnego rynku, którym by mogli zastąpić na szybko ten z Europy Środkowej Amerykanie nie mają. Dlatego to Amerykanie ustawiają retorykę wojenną na Rosję i przywołują Niemcy do porządku, bo konkurentem amerykańskiego rozwiazania jest Nord Stream i nadzieje Niemców na pośredniczenie w sprzedaży gazu do Europy Zachodniej i Środkowej i od strony północy i od strony południa przez Morze Czarne i Turcję.

Przy takim postawieniu sprawy projekt Trójmorza to nie jest coś, co można ot tak zostawić i wziąć się za co innego. Za duże pieniądze już poszły w ruch i za duże zyski są spodziewane.

Po drugie Amerykanie są zakładnikiem własnej retoryki demokratycznej. Demokracja przecież to racja istnienia, doktryna i misja Ameryki. Wynika z tego że pozory demokracji muszą być za wszelką cenę zachowane. Przynajmniej dzisiaj i co najmniej przez najbliższe dziesięciolecie. Oznacza to, że żaden manewr polityczny tym pozorom nie może zagrozić. 

Z tym założeniem wróćmy do Polski. Obecnie Polska scena polityczna zdominowana jest przez PiS i przez niemiecką PO. Amerykanie są bardzo świadomi, że ze względu na niemiecką agenturę nie mogą legitymizować PO do sprawowania władzy. SLD, która chętnie by służyła Ameryce i forsowała gender jest za słaba. Nie ma możliwości poważnego zaistnienia na scenie i żadne pompowanie przez najbliższe parę lat tutaj nie pomoże a ja myślę, że Amerykanie są tego świadomi.

Nie wiem czyim tworem jest Wiosna Biedronia. Nawet gdyby była amerykańska (a są tutaj duże wątpliwości) żadna siła w ramach zachowania pozorów nie doprowadzi Biedronia do zdobycia większości w sejmie. To samo z Gwiazdowskim i jego Fairplay. A sojuszu Korwina z Braunem i RN nie ma co mówić.

Cybernetyka społeczna może dodać 10% więcej poparcia, ująć te 10%. Może uniemożliwić zdobycie większości w parlamencie. Można trochę pofałszować i sprawić, że oczy będą zwrócone w tym momencie na inną stronę ale - jeśli pozory mają być zachowane - na razie nie ma możliwości stworzenia wyniku wyborczego z niczego, tylko przy samym nakładzie środków.

Piszę o tym dlatego, żeby pokazać, że - wbrew pozorom - przez najbliższe parę lat PiS ma czym szachować Amerykanów. Amerykanie chcą sprzedawać w Europie Środkowej gaz i na dzisiaj nie mają czym zastąpić PiS (chociaż już na pewno szykują sobie alternatywy) i tutaj właśnie pojawiają się okoliczności do targowania i żądania ustępstw. Dlatego nie rozumiem PiS'u. Coś tutaj mi nie gra.

P.S. W linkach pojawia się wątek polityki Węgier w stosunku do Ukrainy. Tutaj pojawia się moje pytanie. Co przeszkadza władzom polskim do węgierskich pretensji dołączyć obronę Polaków, którzy tam mieszkają, naszego języka i naszej kultury (np. cmentrz Orląt we Lwowie)? Dołączając się do Węgrów wzajemnie się wzmacniamy a szanse na przepchnięcie własnego stanowiska wzrastają, nie mówiąc już o utrwalaniu się tradycji obustronnej współpracy.

Dlatego jeszcze raz powtarzam nie rozumiem rządu w Warszawie.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Andrzej-z-Gdanska 14 lutego 2019 21:07
14 lutego 2019 21:56

Dzięki bardzo. Z okazji akcji szkalowania Polski w amerykańskim  wykonaniu warto zajrzeć do książki bezcennego Stalagmita pt. "Jak nakręcić bombę.Kulisy światowego konfliktu" na strony  66-67 , gdzie opisane jest jak pod koniec XIX w. USA "wyjmowały" z rąk Hiszpanii Kubę, Puerto Rico i Filipiny. Zwłaszcza grillowanie Filipin , już po tym, jak tamtejsi "rewolucjoniści filipińscy" udzielili Amerykanom pomocy a ci obiecywali im, że będą sami rządzić czyli - obiecywali niepodległość Filipin. A wyszła masakra trwająca wiele dekad aż skończyło się niedawno po wielkich modłach i Filipiny wypędziły bazy amerykańskie z terenów wysp. A podpisały sojusze z Chińczykami. Lekcja była bardzo bolesna.

Co do USA, to ich oligarchia  rządząca zapomniała, że każde imperium wali się od środka a nie z zewnątrz. I u nich już się to zaczęło. Potęga Chin nie zaczęła rosnąć, bo Chińczycy byli tacy bardzo bystrzy ale dlatego,że Amerykanie podjęli całą serię samobójczych decyzji. Podejmują je dalej ale teraz się rzucają w prawo i w lewo, żeby samym sobie udowodnić, że "mogą wszystko". No juz nie. Reżymy kończą się gdy zaczynają budzić śmiech i politowanie.   Występy w Polsce pokazały, że ich nie można traktować poważnie.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @Paris 14 lutego 2019 21:47
14 lutego 2019 21:58

A co się pani dziwisz. CIA ma faktury za lata 80-te i myśli, że może ich troszkę "poupokarzać" a cicho siedzą ci, co już "przeszli z narodowości polskiej na jakąś inną" w oczekiwaniu na "straszne rzeczy".

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @betacool 14 lutego 2019 21:50
14 lutego 2019 22:02

Dzięki za ten komentarz Mniszyska. Ja się nie dziwię. Przestała mnie obchodzić. Nie mogę szanować ludzi, którzy sami siebie nie szanują. Uważam, że to wszystko jest nastawione na grillowanie polskich katolików. Ale nie takie rzeczy przeżyliśmy. W końcu jest Pan Bóg na wysokim  niebie i do Niego należy ostatnie słowo. Pierwsze zresztą też. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther
14 lutego 2019 22:03

Wiedzialam...

... ze cos Pani Panther'a znajdzie na tego bezczelnego  PROSIORA  i  PRYMITYWA  Pompeo... ale, ze to bedzie taka "jazda bez trzymanki" - to w zyciu sie nie spodziewalam  !!!

Wpis o  znaczeniu  globalnym !!!

To jest polityczny knocout... i polityczna smierc dla niego i tej calej "dziennikarki"...  to jest skandal swiatowy  !!!

zaloguj się by móc komentować

betacool @pink-panther 14 lutego 2019 22:02
14 lutego 2019 22:11

Dzisiejsza wisienka:

- Naród polski współpracował z nazistowskim reżimem w zabijaniu Żydów w ramach Holokaustu - miał powiedzieć premier Izraela Benjamin Netanjahu cytowany przez "Jerusalem Post". Polityk miał wyrazić taki pogląd w czasie dzisiejszej wizyty w Muzeum Historii Żydów Polskich - POLIN.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 14 lutego 2019 21:39
14 lutego 2019 22:11

Do obledu i szalenstwa...

... prowadza  puste kieszenie i z tym zwiazane bankructwo... widmo  Detroit ciazy nad ta "bajeczna Ameryka"... no i te miliony ludzi zgladzonych upominaja sie o  sprawiedliwosc  !!!... chociaz po latach zaklamania  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 14 lutego 2019 21:56
14 lutego 2019 22:18

No i tak ich traktuja...

... wczoraj wieczorem we francuskim telewizorze bylo bardzo duzo relacji z Warszawy... generalnie komentarze byly "powsciagliwe", ale z pogranicza lekcewazacych  !!! 

zaloguj się by móc komentować

klon @betacool 14 lutego 2019 22:11
14 lutego 2019 22:22

Trójmorze jako "false flag"?
Jak ocenić słowa Kissingera z 2012: Państwa Izrael nie będzie za 10 lat. 
To gdzie będa jego mieszkańcy? :-)

zaloguj się by móc komentować

Paris @klon 14 lutego 2019 22:22
14 lutego 2019 22:27

Poltora roku temu...

... moj znajomy Issam, Syryjczyk mowil mi, ze wielu Moskow  szykuje sie do osiedlenia  na  zielonej Ukrainie  !!! 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @pink-panther
14 lutego 2019 22:29

Tyle nagle zainteresowania naszą biedną Polską i i jej nieistniejącymi aktywami że aż dziw bierze. Może jakiś gaz czy ropę znaleźli a ropociągi do Świnoujścia będą raczej ze Świnoujścia?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @betacool 14 lutego 2019 22:11
14 lutego 2019 22:29

Jak to mówią "postawił kropkę nad i". Warto zwrócić uwagę, że i Greenspanowa i Netanyahu (co go chyba nadal ściga prekurator), używają uporczywie zwrotu "nazistowski reżym", A tu, była NIEMIECKA OKUPACJA. Bo była wojna światowa.  A to prezent dali "naszystom". A oni: cnotę stracili, rubelka NIE zarobili, że zacytuję klasyka. Czyżby tamci liczyli, że Biedroń "zwycięży"??? 

zaloguj się by móc komentować

betacool @klon 14 lutego 2019 22:22
14 lutego 2019 22:31

Wszyscy w kolejce po bilety do POLINu?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Paris 14 lutego 2019 22:11
14 lutego 2019 22:32

Jest i nędza w wielkich miastach (o czym milczy zadziwiająco Jerzy Urban), jest 60 tysięcy bezdomnych w samym Los Angeles no i co ciekawe, po raz pierwszy niezwyciężona armia amerykańska - nie dała rady "zebrać rekruta". Widać bezdomnych weteranów i nawet Amerykanie zaczynają wyciągać wnioski.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @smieciu 14 lutego 2019 22:29
14 lutego 2019 22:35

Nie przypuszczam. Nie o złoża chodzi. Raczej o to, by tak Polaków zgrillować psychicznie, żeby cicho siedzieli, jak tu zaczną lądować transportowce z "milionem uchodźców z Tel Avivu". Ja oczywiscie w to nie wierzę, bo jak państwo ludzi genialnych, z kapitałami, zdecydowanych, szkolonych wojskowo etc, nie dałoby obronić swoich obywateli. To byłaby spora antyreklama. :)))

zaloguj się by móc komentować

klon @betacool 14 lutego 2019 22:31
14 lutego 2019 22:40

Nie wszyscy....część zostanie budować Trzecią Świątynię...
p.s. dr. Bartosik zbiera już kase na CPK..

zaloguj się by móc komentować

klon @pink-panther 14 lutego 2019 22:35
14 lutego 2019 22:45

Jak Betacool napisał:  bilety do POLIN....do krainy "obiecanej" przez szum dzrzew w prastarym borze.
 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @klon 14 lutego 2019 22:45
14 lutego 2019 22:58

Nie chodzi o to,że chcą jakoby "przyjechać" ale że ządają cudzej własności na zasadzie "bo tak". To inna sprawa. Skoro nie potrafili utrzymac kawałka  gruntu nad Morzem Śródziemnym, który dostali w prezencie  to teraz jak rozumiem, chcą dostać w prezencie ponad 300 tysięcy kwadratowych z dostępem do morza - nad Wisłą. No cóż. Niech próbują. To Królestwo Jezusa Chrystusa i Maryi Dziewicy. Będzie ciasno.

zaloguj się by móc komentować

klon @pink-panther
14 lutego 2019 23:21

Fakt. Mają wygórowane "oczekiwania". 

Chciałem zwrócić uwagę, że mają skutecznych specjalistów od przeprowadzek...

https://palestyna.wordpress.com/2014/07/09/dlaczego-negocjacje-izraelsko-palestynskie-nie-maja-sensu/

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @betacool 14 lutego 2019 21:50
14 lutego 2019 23:22

 Taka analiza jest niemal oczywista dla kazdego uwazniejszego obserwatora sceny politycznej AD 2019 kiedy bardzo wiele juz kluczowych elementow tej sceny ujawnilo sie z cala jasnoscia.

   Dla zdiagnozowania stanowiska PiSu istotne jest dostrzezenie ze ich lokajstwo osiaga formy wrecz absurdalne.  Wykonuja ruchy i gesty ponizenia, z ktorych ani kraj ani sama partia nie ma zadnych korzysci i nie moze liczyc ze bedzie je kiedys miala.  Gorzej, przyspieszaja te reakcje eskalacje zadan i ataki na sam PiS tych samych sil przed ktorymi sie plaszczy. PiS ma wszelkie dane aby spodziewac sie ze USA spisuja te partie na straty. Ich wiernopoddanczosc jest zatem zupelnie niczym nie uzasadniona, duzo gorsza niz Radkowe robienie laski. Co gorsza nie pozwala oczekiwac na zmiane kursu. 

zaloguj się by móc komentować

Nova @pink-panther 14 lutego 2019 22:58
14 lutego 2019 23:23

   W pełni się zgadzam, kto nie szanuje sam siebie ten nie zasługuje na szacunek. tylko dodam że kłuje po oczach ta dziwna jedność moralno polityczna TVN i TVP info- cenzura i wygładzanie żeby nie rzec przekłamanie. A jak już słyszę że jesteśmy supersojusznikiem USA (hehe) to śmiech mnie pusty bierze. Najgorzej uwierzyć własnej propagandzie. I ja na nich głosowałem......tych.....Pani wybaczy ale mnie trafia. Ciekawe jak długo Pan Prezes ma zamiar NIE wypowiadać się na palące temty ( teraz konferencja,Imigracja, UE itp.). Podobno Komorowskiemu zarzucali, że nie rozmawia z narodem. To teraz mega nie romawiają tylko odwracają głowę i udają, że jest git. Nie jest. I jeszcze tak sobie zniechęcić Irańczyków....

Pozdrawiam serdecznie. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @pink-panther
14 lutego 2019 23:24

Pytamy się dlaczego – tak ostro tresuje się batem obsadę karbowych w Warszawie.

Na pozór mamy powtórkę schyłku RON – tak bardzo nas obśmiano w oczach świata że ten nie miał nic do rozbiorów. Europa przyjęła w XVIII wiek z ulgą że to siedlisko anarchii przestało być problemem.

Dziś sytuacja na pozór jest bez wyjścia – wszystkim przeszkadzamy:

Watykanowi bo świeża jest pamięć o JPII [ a to co kuria zrobiła z chińskim katolikami świadczy że nie ma tam sentymentów].

Berlinowi – bo by upokorzyć katolicką premier i ją obalić musiał pokazać swoją bezwzględną twarz [ tak w UE siła kanclerz wynikał z tego że nie musiała pokazywać bezwzględności i fasadowości form o to obnażyła przepchana kandydatura Tuska] Co innego mówić a co innego widzieć.

Litwa – bo pobożni Polacy trwają przy mowie i wierze ojców co skraca resurs niemieckiego projekt Kowieńskiej histerii antypolskiej jako sensu istnienia państewka.

I tego można przytaczać więcej.

Stwarzamy problem swoją obecnością, umiłowaniem własnej kultury, tradycji, wiary a także tym że pamiętamy co wydarzyło się w czasach II wojny.

By nas nie szanowano – od lat obsadza nam się elity takim ludźmi bez kręgosłupa – czymś co budzi odradzę wśród innych krajów.

Pytanie jest co nam pozostaje – oprócz modlitwy i zaufanie Panu. Na pozór błaha rzecz – to co było w przededniu II RP – tysiące stowarzyszeń, chórów, kół gospodyń, straży – czyli to wszystko co skupia oddolnie ludzi i tworzy sieć społeczną. Jest jednak zmiana gdy te twory wchodzą w interakcje z ośrodkami kolonizacji np. fundacje starają się o granty i projekty UE czy Sorosa itp. wtedy musimy się ewakuować z zainfekowanej formacji.

Dla mnie obecne chwile to czas demaskacji – jeżeli ktoś próbuje tłumaczyć ośrodek rządowy za brak reakcji na ten akt pogardy lub ośrodki opozycji że tego zaprzaństwa władz nie piętnują – to znaczy jedno pacynki pokazują jaki lalkarz nimi operuje.

I myślę że te ośrodki z USA – wiedzą że przegrali, tak upokarzają Polskę, szykują się do wielkiego skoku na kasę – ale największy ich problem to czy  dostaną nasz opór bo my mamy ich czasowo utrzymywać .

Odwołam się do sytuacji w Syrii w przededniu wejścia tam Rosji, gdy Alawici stanęli na progu problemu demograficznego – pobór do wojska i straty ludzkie groziły katastrofą tej społeczności oraz ataki na ich tereny – przyszła oferta dla klanów Alawickich [ oferta pokoju miały być im zagwarantowane kantony jak w Bośni] – jednak nie zgodzili się na to. Gdy w tym czasie Teheran zaczynał mieć problemy z udzielaniem wsparcia wtedy przyszła pomoc z Rosji.

Jesteśmy dokładnie w tej sytuacji, mamy ofertę bezwarunkowej kapitulacji i największy problem agresora to możliwy opór pospolitego ruszenia [ przekupione i zwerbowane elity kierownicze tracą wpływ na społeczeństwo]. Wytrwamy w oporze to jest nadzieja.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @pink-panther 14 lutego 2019 22:58
14 lutego 2019 23:26

Cóś mnie się widzi że to zagranie grynszpanowej było po to, by mógł zaprotestować ten ichni światowy kongres...bo któż nas obroni,jeśli nie miłujący prawdę ten kongres...

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @klon 14 lutego 2019 23:21
14 lutego 2019 23:37

No tak. Ale tamte przeprowadzki były "we właściwą stronę" . A tu się szykuje "ewakuacja w panice" połączona z próbą realnego "najazdu" na naród, który ma prawa historyczne, polityczne i "zwykłe gruntowe" na ziemię, na której siedzi od ponad tysiąca lat. Projekt jest kwadraturą koła: żeby wyzuć z nieruchomości bez przemocy, potrzebne są jakieś horrrendalne podatki, które musi nałożyć władza, która została wybrana.   Więc - przemoc. Czyli - okupacja. A jak powiedział Napoleon Buonaparte: bagnetami można zdobywać ale na bagnecie trudno usiedzieć:)))) A w tych stronach to już w szczególności.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Nova 14 lutego 2019 23:23
14 lutego 2019 23:40

Ja po prostu reaguję na gorąco. Nie analizuję długofalowo, bo brak mi danych. Jakiś premier jakiegoś państewka wygaduje brednie a prokurator mu siedzi na karku. Tamci zza oceanu już zupełnie wyszli z rozumu w sprawie "mienia bezspadkowego, które się należy ofiarom". To jeszcze jakaś żyje? W USA. I nie dostała od Niemiec odszkodowania? Robienie sobie kabaretu z ludzkiej tragedii jest co najmniej w złym guście a oni to uprawiają.

Od dzisiaj nie musi się już nikt z PIS "wypowiadać". Wszystko jest jasne.   

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @betacool 14 lutego 2019 22:11
14 lutego 2019 23:42

 Naród żydowski współpracował  z reżimem bolszewickim w zabijaniu i okradaniu Polaków...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 14 lutego 2019 23:23
14 lutego 2019 23:45

Jak to sie pan JK nie wypowiada  ?!?!?!

Nie ma dnia jak ten oszust smolenski Sakiewicz i kurwizor nie wkladaja w usta pana JK jego opini do biezacej sytuacji... chocby w sprawie Srebrnej... pan prezes jest zaskoczony... pan prezes nie wiedzial... ta wiadomosc spadla na JK jak "grom z jasnego nieba"... a to kuzyn Tomaszewski "przyznaje sie do winy" i sie wypowiada za JK...

... nie ma dnia zeby JK sie do czegos nie ustosunkowal... i to po kilka razy dziennie u tych przyglupow i zaklamancow smolenskich  !!!

Jak Sakiewicz bierze kase od "nulandow" to i jednosc w narracji musi byc  !!!

W koncu jaka to roznica miedzy tymi merdiami jest... jak oni wszyscy z jednej kieszeni i z tego samego kartofla wystrugani  !!!

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Nieobyty 14 lutego 2019 23:24
14 lutego 2019 23:49

Dobrze Pan mówi. Stwarzamy problem i zaskakujemy zachowaniami dla nich nie do wyobrażenia: jakieś "RÓżańce do Granic", jakieś "Intronizacje Chrystusa Króla". Oni patrzą jak na całkowite S.f. i pytają sami siebie, jak to jest możliwe w XXI wieku, skoro u nich zniknęło w połowie wieku XX. I nie wiedzą jak to ugryźć. 

Też mam wrażenie, że to rodzaj szału, który ogarnia, kiedy się czuje, że zawiodły tzw. typowe środki nacisku i manipulacji i trzeba się "odkryć całkowicie" z jakimś  bandyckim  planem albo dać sobie spokój. Oba warianty nie były brane pod uwagę.

Żądania "bezwarunkowej kapitulacji" wobec grup oligarchicznych, które zalegalizowały otwarcie partię satanistyczną - są  dla katolików czymś wzbudzającym "śmiech perlisty". Robimy swoje a oni niech się martwią. Organizacji i inicjatyw nawet w zwykłych parafiach jest całkiem sporo i coraz więcej. 

No i Różańce w dłoń.

Serdecznie pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @DYNAQ 14 lutego 2019 23:26
14 lutego 2019 23:50

Nie wiem. Oni się czasem nakręcają jeden od drugiego. Są mocni w gębie , gdy są w tzw. kupie. W pojedynkę "idą przepraszać" ale nóż trzymają za pazuchą na dogodniejszą chwilę. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @pink-panther
14 lutego 2019 23:59

To jest nudne.

 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @pink-panther 15 lutego 2019 00:02
15 lutego 2019 00:07

peo (!) z Wichita, Koch i milion od Stalina oraz 447 i żona Alana Greenspana.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 14 lutego 2019 21:37
15 lutego 2019 00:17

Ma wiele do rzeczy, bo to rząd Stanów Zjednoczonych Ameryki bezpośrednio trzyma Watykan za gardło w sprawie pompowania SW2 oraz chowania pod sukno tradycyjnej liturgii i tradycyjnej doktryny, dzięki którym Polska wyrosła na potęgę światową. Dlatego pan Pompejusz zaczął wychwalać Franciszka Blajchmana, bo wie, komu tenże rzeczywiście służył.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @krzysztof-laskowski 15 lutego 2019 00:17
15 lutego 2019 00:28

Podziwiam umiejętność takich syntez. Dla mnie Franek Blajchman to opowiadacz bajek w starszym wieku z ciemną historią WUBP w Kielcach. Jeśli ktoś "trzyma Watykan za gardło" to jest Pan Bóg a nie "rzad Stanów Zjednoczonych". Przypominam co powiedział Jezus Chrystus - Piłatowi.

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther
15 lutego 2019 00:45

Popatrzylem sobie w TVP na Brudzinskiego w trakcie spotkania, a wlaciwie na jego wzrok. Tak nie wyglada ktos kto jest na swoich smieciach i na dodatek jest szefem MSWiA.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @tadman 15 lutego 2019 00:45
15 lutego 2019 00:50

Nie oglądam telewizji z obawy, że zobaczę kolejny raz pana ministra Brudzińskiego, jak ściga znowu słynnych "polskich neonazistów" . On jest raczej przewidywalny. Widzi, co ma widzieć i nie widzi tego, czego mu nie kazali widzieć. Idealny w obecnych warunkach.

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther
15 lutego 2019 01:33

Wszedłem na Onet. pl i widać, że próbują zdyskontować dla siebie ewidentne lekceważenie przez USA i Izrael przedstawicieli rządu tenkraju. 

Można teraz odrócić wzrok w przeszłość i przypomnieć  sobie wystąpienie ambasador Izraela w KL Auschwitz i późniejszą histerię wokół ustawy. Zrzucenie tej ustawy dało zielone światło politykom, dziennikarzom, twórcom do bezkarnego szkalowania nas. Przy okazji swoją pieczeń upiekli nawet Ukraińcy. Patrzę na tego tryskającego nieokiełznaną energią szefa MSZ, więc udupiania nas nastąpi dalszy ciąg. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @betacool 14 lutego 2019 21:50
15 lutego 2019 01:51

Oooo, tego nie można było pozostawić tylko na SN, zbyt istotne. Przeto:

http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=24839&Itemid=100

:)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @smieciu 14 lutego 2019 22:29
15 lutego 2019 01:56

Metale ziem rzadkich. Przesmyk Suwalski.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @tadman 15 lutego 2019 01:33
15 lutego 2019 01:57

Myślę, że akurat Der Onet to tak 'w abonamencie" okazują zadowolenie, bo "się Polsce noga powinęła". W tej sprawie akurat nie Polsce należy przypisać sprawstwo skandalu ale "drużynie Saurona" z USA i Izraela, którzy chyba liczą na cudowną przemianę ilości inwektyw wobec Polaków na ich wymierne korzyści materialne.
Na razie Niemcy są uwikłane w dawanie łapówek w otoczeniu Netanyahu za te ich "wojenne okręty" i temat jest w Izraelu grzany, bo wybory.

Ukraińcy mają wybory , w których dwoje najważniejszych kandydatów ma gigantyczne elektoraty negatywne a oboje "grają o życie". I ten cały minister spraw zagranicznych Ukrainy robi po prostu dobrą minę do złej gry bo sam jest na ruchomych piaskach. Ukraina to dla USA i Niemiec - "państwo minione". Wszystkie obietnice, od "wejścia do Unii" po "odzyskamy dla was Krym" to są teksty, w które na Ukrainie nikt już nie wierzy.  Nikt nie wie, ile jest ludności w tym kraju, z pewnością nie 43 mln jak podaje za 2017 The Cia World Factbook. GDP na osobę w 2017 z tego samego źródła danych - 8.800 USD , gdy Białoruś ma 18.900 a Polska "tylko" 29.600 bo Czechy 35.500. 

Więc dla Ukrainy "wizerunek" to sprawa raczej mniejszej wagi. Ich troszkę szarpią za ten Holocaust ale bez przesady. To my robimy dzisiaj za "największego zbrodniarza IIWW'.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @pink-panther 14 lutego 2019 22:35
15 lutego 2019 02:00

To jest kwestia WODY. Odsalanie wody morskiej nie daje pożądanych efektów, a powoduje u użytkowników choroby serca, spowodowane brakiem jakichś substancji ważnych w tej odsolonej wodzie. Obliczyli zatem, że dobrej wody może im wystarczyć zaledwie na połowę populacji, ergo - na 4 miliony Żydów.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @pink-panther
15 lutego 2019 02:03

Oczywiście wielki PLUS i dzięki za interwencyjną notkę. Skądinąd coraz nowsze i zjadliwsze "bąki" w tej Warszawie nasi "goście" są łaskawi puszczać. A "nasi" uważają, że to majowe powietrze. 

Link już wysłany do Profesora, ze względu na nagłość i wagę tematu.

Serdeczności, Panthero :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Nieobyty 14 lutego 2019 23:24
15 lutego 2019 02:09

Nie mamy pojęcia, co te "nasze" elity polityczne podpisały, podpisują i podpiszą pod stołem. A od tego będzie zależała tutaj rzeczywistość. Jak np. cena za wodę. Czyli za życie...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Nieobyty 14 lutego 2019 23:24
15 lutego 2019 02:11

W przededniu II RP te tysiące stowarzyszeń etc. działało w oparciu o POLSKĄ WŁAŚNOŚĆ PRYWATNĄ, ze szczególnym uwzględnieniem polskich ziemian.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @KOSSOBOR 15 lutego 2019 02:00
15 lutego 2019 02:20

Dzięki za cenne info. Jakiś czas temu zwróciłam uwagę na kilka detali z tzw. problemów ekologicznych Izraela: a to obniża się lustro  Morza Martwego, a to jakieś potworne dziury w jego okolicach nagle robią się np. w drogach, nie mówiąc o pożarach monokultury leśnej. Ale o bilansie narodowym wody nigdy się nie pisze, choćby dlatego, że wtedy powstałaby kwestia, ile pożera wody schładanie reaktorów na pustyni. No i ta gorliwość w budowie osiedli w strefach arabskich i zasiedlanie ich jakimiś Żydami z całego świata. W świetle tego operacja Most wygląda na jakieś szalenstwo. 

Ale nawet jeśli tak się dzieje, to naturale kierunki wyjazdowe to są do "odwiecznych przyjaciół" czyli np. do zupełnie pustego NRD albo do Kanady czy USA.  Rozumiem, że "miała być Ukraina", ale wyszło, że Ukraina na naszych oczach się rozsypuje, czy ją lubimy, czy nie. Rozumiem, że pada na nas:))) I tow tym celu są te eleganckie podchody pana Netanyahu.  Już kupuję czipsy i colę. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @KOSSOBOR 15 lutego 2019 02:03
15 lutego 2019 02:36

Ależ wielkie dzięki za jakże miłe słowa. Dzisiaj to był rzeczywiście "pełny spontan", bo kiedy pan Mike powiedział to co powiedział "że nalega" w sprawie "roszczeń ofiar Holocaustu"  a wcześniej sam "zwołał konferncję w Warszawie", to mi się przypomniał stary dowcip, jak Churchill , Rosevelt i Stalin częstują się w Jałcie papierosami ze swoich pięknych papierośnic. Z wygrawerowanymi dedykacjami: u Churchilla "Premierowi - Król", u Rosevelta   "Prezydentowi - Naród", a u Stalina "Radziwiłłowi - Potocki".I zaczął za mną chodzić ten dowcip i zaczęłam się zastanawiać nad tym, na co ta ferajna ma teraz oko. I sobie pomyślałam,że gdyby tutejsi mieli honor i ambicję, to by "panu majku" wsadzili do samolotu w charakterze prezentu całą zastawę stołową z tej konferencji plus obrusy, serwetki etc.
Bo była taka historia z życia wzięta, że jeden ambasador brytyjski , taki bardziej starszy i zaledwie tolerowany w ZSRR został zaproszony na jakiś bankiet przez Litwinowa. I kiedy podszedł do stołu i usiadł, zobaczyl przy swoim nakryciu łyżki i noże z herbami brytyjskimi. To była zastawa ukradziona przez bolszewikow w 1918 r. z brytyjskiej ambasady. Cały stół był ozdobiony tymi brytyjskimi sztućcami. Takie to "poczucie wstydu" mieli Sowieci.

Dzięki za miłe słowa oraz promocję i też serdecznie pozdrawiam.   

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Andrzej-z-Gdanska 14 lutego 2019 21:07
15 lutego 2019 02:45

W salonie 24 znalazlem ciekawy komentarz w notce dotyczacej konferencji w Warszawie, cytuje:

"Co kombinuja PISiolki ??

$100 mld  rezerw walutowych !!! Wiecej niz Niemcy, Francja i Wlochy razem wziete !!  Za trzymanie tych walut Polska placi 0.5% rocznie. Dodatkowo  $42 mld bondow rzadowych USA.  
W tym czasie Polska wystawia swoje bondy rzadowe na 3.8 %. 

Cala ta zabawa kosztuje ok $6 mld na rok.  To mniej wiecej koszt +500.  Pytanie czy ekipa Morawieckiego jest az tak glupia czy robi to celowo.  Prawdopodobnie szykuja pieniadze dla Zydow na splate nieruchomosci.  Akt 447 upowaznia USA do zajecia zagranicznych aktywow.  Szykuje sie przewal przy ktorym zlodziejstwa Tuska to byla tylko piaskownica."

Nie jestem pewien jak sie ta przepychanka zakonczy, ale mam zle przeczucia.

Trudno miec dobre patrzac na zdjecie ponizej. Minister Czaputowicz ma na twarzy cos co mozna od biedy uznac za usmiech. Ja bym sie jednak sklanial ku temu ze jest to raczej nerwowy grymas.

Fot. Radek Pietruszka PAP

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Andrzej-z-Gdanska 14 lutego 2019 21:07
15 lutego 2019 03:29

" Czy mógłby ktoś z anglojęzycznych SN-owców przetłumaczyć ten tekst i upublicznić go?"

Z tlumaczeniem nie byloby problemu.

Natomiast z upublicznieniem bylby spory.

Moglbym tu gdzie mieszkam, w Portland [Oregon] przeslac tekst [razem z zalaczonymi przez autorke notki linkami do materialow zrodlowych] do redakcji miejscowej gazety "The Oregonian" - link https://www.oregonlive.com/,

ale mowiac szczerze, watpie czy zgodziliby sie go wydrukowac. Z paru wzgledow.

Po pierwsze, ta gazeta jest lokalna [czy moze regionalna] i jako taka zajmuje sie glownie sprawami lokalnymi: dominuja - biznes, rozrywka, odrobina polityki [ale kto to tu czyta], sport itp.

Jest oczywiscie rubryka "listy czytelnikow do redakcji" ale tam sie zajmuja rozstrzasaniem takich problemow ze gdybym podal szczegoly to wszyscy zdrowo bysmy sie tu usmiali.

Poza tym, z oczywistych wzgledow mieliby opory z opublikowaniem takiego tekstu z tej prostej przyczyny ze JEST TO GAZETA AMERYKANSKA.

Oni, w przeciwienstwie do Polski, nie piluja galezi na ktorej siedza.

No i tak w ogole to trzeba pamietac ze Amerykanie w swojej masie - jako narod [czy spoleczenstwo] to sa ludzie ahistoryczni i cofanie sie w rozwazaniach o kilkadziesiat lat gdzies na druga strone globu, to byloby dla nich jak historia starozytna bez mala.

Takze z upublicznieniem takego tekstu i z dystrybucja, bo przeciez chodzi o naglosnienie sprawy i jej rozpowszechnienie, bylby duzy problem.

A poza tym autorstwo jest nie moje tylko pani Rozowej Pantery.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pink-panther 14 lutego 2019 23:49
15 lutego 2019 03:44

Oni maja wymyslne rakiety.

Ale miecz wczesniej czy pozniej rdzewieje i kruszy sie.

Rozaniec nie zardzewieje nigdy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @betacool 14 lutego 2019 22:11
15 lutego 2019 03:49

To Czaputowicz powinien sie do tego krotko odniesc i dac mu do zrozumienia ze jakas nastepna konferencja bliskowschodnia powinna sie odbyc w Tel Avivie.

A potem zaprowadzic go do IPN i zapoznac z wystawa 'Bezpieka w Polsce Ludowej". Skad sie wywodzily kadry.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @klon 14 lutego 2019 22:22
15 lutego 2019 04:03

Kissinger to oczywiscie powazna persona, ale prosze akurat tego nie brac na powaznie. Niewykluczone ze jakis polityk w Izraelu to zdementuje (czy w USA).

To troche bedzie jak z tym naszym "rzad sie jakos wyzywi" Urbana. A potem Kiszczak uspokajal: "Nie no prosze panstwa, Jurek tylko zartowal".

Panstwo wielkosci polskiego wojewodztwa, majace bron atomowa, olbrzymie wplywy [polityczne, medialne, gospodarcze na calym swiecie], i ktore w razie (to fantazja) konfliktu zbrojnego z Polska wciagneloby nas nosem w pare dni, jest w stanie ochronic swoje interesy i obywateli.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Szczodrocha33 15 lutego 2019 03:29
15 lutego 2019 08:22

Myślałem raczej o blogu/blogach i oczywiście w uzgodnieniu z Panią Pink Panther. Kiedyś widziałem jakieś żenujące, świadczące o kompletnym braku podstawowej wiedzy historycznej, komentarze, pod wpisem o historii; nie pamiętam czego to dotyczyło. Mimo wszystko taki artykuł może dać sporo do myslenia. Wielu z nas tak zaczynało przygodę z internetem.

zaloguj się by móc komentować


Nieobyty @pink-panther 14 lutego 2019 23:49
15 lutego 2019 09:01

Dokładnie: ... Stwarzamy problem i zaskakujemy zachowaniami dla nich nie do wyobrażenia..  

Mimo tego że agresor ma nasz dokładny profil psychologiczny, wie jakimi  mechanizmami dokonywać obróbki społecznej ma dopracowane tchnologie i schematy ataku, środki  - brakuje mu czasu i kadr [środki ma pozyskać na nas].  Czas jest pojęciem kluczowym - i dokładnie to widać że przedwczesne uruchomienia kolejnago etapu dezintegruje projekt. Kolejny problem to kadry miejscowych kanali - kurczy się wrogom baza do rekrutacji.  Nie dokonano w odpowidnim czasie wymiany pokoleniowej kadr na Czerskiej, Wiertniczej - nawet ci z aspiracją na karierę Judasza widzą że nadzieja na wypłatę w srebnikach wcale nie jest pewna. Kolejka  tych z promesą na wypłatę zaległy świadczeń jest coraz dłuższa nawet niedoszła wdowa Diduszko jest na samym końcu. 

Przykład - mieliśmy  Różaniec do Granic - improwizacja tak udana że zagranicą nas kopiowano.  Jakie siły tą akcję u nas w 2018 zniszczyły.

Co się dzieje dalej  - wierni na proboszczach wymuszają po mszy modlitwę egzorcyzm do Michała Archanioła.  Był Marsz Niepodległości - gdy ruszył pokazano wierchuszce tym którzy ćwiczą nas w padaniu twarzą w błoto gdzie ich naród ma. 

Si Deus Nobiscum quis contra nos.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther
15 lutego 2019 09:03

Pińczów; tzw. Republika Pińczowska ['Tysiąc' i inni, AK, NSZ, ..] to był najlepiej zorganizowany region, po wojnie wyroki UB sypało jak z rękawa [min. 5/10/15 lat do ks]l i do dzisiaj nie wiadomo co stało się z magazynami broni, ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 15 lutego 2019 02:20
15 lutego 2019 09:07

w Izraelu są już pretensje, ze eksport owoców to eksport wody i jest to dzialanie na szkodę;- wskazanie- eksport 'myśli' technicznej [drony, kondony,.. i obietnice]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @KOSSOBOR 15 lutego 2019 02:09
15 lutego 2019 09:08

może być powtórka amerykanskiego numeru po IIwś w Niemczech, w ramach reparacji  tj. leasing sieci [wodociągi, etc] w miastach i 50 lat na spłacenie

zaloguj się by móc komentować


manama1 @pink-panther
15 lutego 2019 09:13

Kwestia własości nieruchomej Starozkaonnych w Polsce jest niezwykle znamienna.  Mianowicie pomimo wprowadzenia konstytucji jeszcze w 1807 roku w Księstwie, w niecłay rok pożniej (idąc za dekretem Napoleona z marca 1808, ogranicząjcm tymczasowo- na 10 lat - prawa Żydow m.,in do zawierania umów hipotecznych) ówczesny min. spr. Lubieński w kwietniu tegoż roku żadał  od króla saksiego wprowadzenia w Ksiestwie podobnych przepsiów; stosowny dekret król podpisał w październiku 1808. Potem stan ten utrzymano w KP   (m.in namiestnik Zajączek już we wrześniu 1817 interweniował w trybunałach, zakazując wpisywania dla Starozakonnych własności ziemskiej -był problem czy w miastach też, postawiony przez Komsiję Rządową Sprawiedliwości  w roku 1818).  dalej mamy jeszcze dwa rekrypty Komisji Rządowej Sprawiedliwości z 1842 roku do trybunału cywilnego w Radomiu, oraz z  listopada 1857 ogólny, oba dotyczyły zakazu zastawiania dóbr dla/przez Starozakonnych.  Pełnia praw cywilnych dopiero 1862 -sic, i od tego momentu możemy mowić o swobodzi eobracania nieruchomościami ziemskimi. Co się udało "formalnie wpisać"  pomiędzy 1862 a 1939- to inna sprawa.

Co ciekawe , prawa polityczne, czyli wyborcze, w praktyce Izraelici  zyskali w Królestwie jeszcze w latach dwudziestych XIX wieku- kwestia wyborów do rad.

 

PS Kwestia transportu (w nawiązaniu do komentarza do poprzdniej Pani noty)- to może proszę zacząc od tych pond 300 notek w sprawie, jakie zamieszczałem na Salonie. Przynam że krew mi się gotruje jak patrzę na to co się  teraz "transportowo" dzieje, aż mnie odrzuca- dzieje się coraz gorzej a nie ma tygodnie żeby nie było jeszcze bardziej "odlotowo".  Chyba po PO nastapiła dobra zmiana znaczy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 14 lutego 2019 22:58
15 lutego 2019 09:23

już jest ciasno, ale ... [batalia toczy się też  o sądownictwo, czyli o respektowanie własności i ochronę przed oszustwami procesowymi]; jedyne orzeczenia dot. tematyki to są orzeczenia sprzed II wś. Sądu Najwyższego RP, w III RP oszustwa sądowe są normą [wykonanie: sędziowie, prokuratorzy, adwokaci, ...] i największa grupą pokrzywdzonych są katolicy; 

cytat: 

z uzasadnienia Postanowienia z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie do sygn. akt III Kp 284/18 Sąd Okręgowy w Krakowie:

. „…Należy uznać, że moglibyśmy mieć w danej sprawie do czynienia z sytuacją, która w doktrynie i orzecznictwie nazywana jest oszustwem procesowym. Cytując za Małgorzatą Dąbrowską - Kardas i Piotrem Kardasem wskazać należy, iż "Wprowadzenie w błąd przybierać może  postać tzw. oszustwa procesowego, które zachodzi wówczas, gdy na skutek fałszywych dowodów przedstawionych przez sprawcę doszło do rozporządzenia mieniem na podstawie wyroku sądowego zasadzającego roszczenie.       Wprowadzenie sądu w błąd nieprawdziwymi twierdzeniami zawartymi w pozwie, popartymi jednocześnie fałszywymi dowodami, stanowi działanie oszukańcze przez to, że zamiarem sprawcy jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. ” [Kodeks Karny. Część szczególna. Tom III. Komentarz do art. 278-363 k.k., wyd. IV].

  Podobne stanowisko zostało wyrażone przez Sąd Najwyższy, który w swoim postanowieniu orzekł, iż "Oszukańcze działanie sprawcy polega na tym, że jego zamiarem jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę.         [wyrok Sądu Najwyższego z 13 czerwca 1933 roku, Zbiór Orzeczeń Izby Karnej Sądu Najwyższego z 1933 roku, zeszyt 8, poz. 162]. (…)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 15 lutego 2019 09:23
15 lutego 2019 09:24

każde żądanie może wyczerpywać znamiona oszustwa, też procesowego i wymaga reakcji zgodnej z prawem obowiązującym w RP; 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @DYNAQ 14 lutego 2019 23:42
15 lutego 2019 09:29

Azari  : ''    Byłam obecna przy briefingu premiera i nie mówił on, że polski naród kolaborował z nazistami, a jedynie że żadna osoba nie została pozwana do sądu za wspominanie o tych Polakach, którzy z nimi współpracowali. ''    -   

Koryguję swój poprzedni wpis-nie mówię że cały naród żydowski współpracował z bolszewikami   ,   a jedynie że żadna osoba nie została pozwana do sądu za wspominanie o tych Żydach, którzy z nimi współpracowali.                                                         

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @KOSSOBOR 15 lutego 2019 02:11
15 lutego 2019 09:41

Najdziwniejszy paradoks - choć tego nie chce najbardziej ratować nas będzie Berlin. Każda niemiecka inwestycja przemysłowa to też są potrzebne zasoby wodne.  Właśnie  toczy się ostra wojna gospodarcza na naszym terenie -  jankesie wykupują firmy u nas i dławią Niemiecki przemysł motoryzacyjny bo to uderza w polskie zaplecze tej gałęzi.  

Zostawiam ten problem Berlinowi - jak nie pozwolić konkurencji na wejście w kluczowy obszar dla przyszłego imperium oraz jak pogodzić sprzeczność ideową - IV Rzesza jako doktrynę  przyjmuje neomarksimz kulturowy a w kraju Warty i Wisły  ona nie zafunkcjonuje [nawet wdrożenie siłą opóźni implemenatacji w całości i może rozwalić resztę projektu].  

Nie wiemy co te gnojki podpisały - one same boją się nawet przeczytać stron pod którymi  widniej ich podpis. 

Zmieniają się realia  i te  tysiące stowarzyszeń  musiś być budowane tak jako obecnie nowe kościoły - drobny groszem ubogich parafian. 

Żal ale ziemiaństwo dziś tak jak środowiska kresowe mają znaczenie nośnika pamięci. Wszelkie formy restytuacji mienia na dziś to tylko pełna kapituacja wobec 447 i nie chodzi że tego nie można zrobić ale niech ziemiaństwo nie staje teraz  razem do grabież z grandziażami z Wall Street. Brutalnie - czekało to środowisko na sprawiedliwość cały PRL i tak się złożyło że w III RP część tego środowiska  wybrało postawę ks Lubomirdkiego [tego od ślubu z Kulczykową]. 

Przypomnę słowa prymasa Wyszyńskiego o Ordo Caritatis 

 "Posługując się wartościami ekonomicznymi musimy pamiętać, że i tutaj istnieje ład, który jest normowany przez zasadę miłości. Zaczynając od najbliższych sobie, zaspokajając potrzeby rodziny, narodu czy państwa, dopiero w dalszym rzucie, kierując się miłością ogólnoludzką, możemy służyć zbywającymi dobrami innym ludom i narodom. Ład w miłowaniu – ordo caritatis wymaga, aby człowiek, który staje na czele jakiejś grupy społecznej i przyjmuje na siebie odpowiedzialność za nią, pamiętał najpierw o obowiązkach wobec dzieci swego narodu, a dopiero w miarę zaspokajania i nasycania najpilniejszych, podstawowych potrzeb własnych obywateli, rozszerzał dążenie do niesienia pomocy na inne ludy i narody, na całą rodzinę ludzką". - 20 02 1974

Ks Lubomirski i część jego zwoleników - zapomina o obowiązkach wobec dzieci swojego narodu a na pierwszym planie ma zaspokajanie potrzeb rodziny.  Cóż taka tradycja arystokracji wieszającej się po carski i cesarskich dworach. 

zaloguj się by móc komentować

malwina @Paris 14 lutego 2019 23:45
15 lutego 2019 09:45

dzieki za notke. jakby nie patrzec wszystkie drogi prowadza do Wielkiej Rewolucji...

zaloguj się by móc komentować

malwina @malwina 15 lutego 2019 09:45
15 lutego 2019 09:46

sorki, to bylo do Pantery:)

a do Paris: przeciez Kaczynski juz sie nie liczy...

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @pink-panther
15 lutego 2019 09:55

Przeczytałem Pani wpis i poczułem się nieciekawie. Nie śledzę na bieżąco wiadomości, bo nie mam na to czasu i często ochoty, ale dawno już aktualności tak mnie nie zdołowały. Te wydarzenia pokazują wyraźnie, że nasza fasadowa demokracja daje nam teraz wybór między dżumą a cholerą. O ile w polityce wewnętrznej partia PO jeszcze pozostaje bardziej odrażająca i odpychająca, o tyle w sprawach zagranicznych (które właściwie są ważniejsze, bo nie jesteśmy poważnym  i samodzielnym państwem) przypomina mi się stare przysłowie "uważaj czego sobie życzysz... bo możesz to dostać". Mieliśmy Niemców, teraz mamy Amerykę. 

Nie sądzę natomiast, że Polska jest szybko do likwidacji. Dobrej owcy się nie zabija, dopóki daje mleko i wełnę. Lepiej z niej ciągnąć przez lata. I Polska pełni teraz jak widać kilka użytecznych funkcji, a ich realizacja będzie skutecznie pilnowana zarówno przez naciski dyplomatyczne, dalsze kształtowanie lokalnych elit politycznych oraz dla pewności powiększającą się liczbę wojsk sojuszniczych na naszym terenie.

Chciałoby się stąd czasem uciec. Tylko nie ma dokąd.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @pink-panther
15 lutego 2019 09:57

"Bo tak" ,proszę sobie przypomnieć jak Zydzi wyciagali pieniadze.z banków szwajcarskich. Pamiętam, ze wowczas zdecydowana większość potepiała Szwajcarię..  

A co do amerykanskich polityków, warto wspomnieć ,ze w USA lobbying jest zalegalizowany, okreslony i placi sie podatki od takich dzialan. 

No a nasi politycy czym sie charakteryzuja, robieniem "łaski" , ambicją pt. domek z ogrodkiem ,a w przyszlosci tlusta emeryturka ,ktora wynosi srednio 1-2 tys$ .? :) Z kim i z czym do kogo? Etatysci z zerowym doświadczeniem w biznesie.. Co tam doświadczenie w biznesie, dla nich polski przedsiebiorca to zlodziej, ktory okrada biednych pracowników.. 

Obraz jest taki, amerykanscy politycy, ktorzy maja silne oparcie w kapitale amerykanskim kontra socjaliści ,ktorzy maja strach w gaciach,ze moze nie wystarczyć na projekt 500+, a całym balaganem zarządza z tylnego siedzenia JK.  Pragmatyzm amerykanski kontra naiwność socjalistyczna .

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther
15 lutego 2019 10:34

”… Program wizyty Pana Pence’a przewidywał wizytę w Getcie Warszawskim, gdzie w 1943 r. Żydzi przez miesiąc walczyli przeciwko Polskiemu i Nazistowskiemu reżymowi a w piątek oczywiście wizyta w Auschwitz…”.

Przy kolejnej okazji już nie będzie w takich notkach używany "zbędny"  łącznik  "i".

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @pink-panther 14 lutego 2019 21:39
15 lutego 2019 11:24

Bo tu być może o prowokację chodzi. Na pierwszym kierunku, o uruchomienie różnych frustratów, zarówno po stronie opozycji totalnej, jak i (a być może przede wszystkim) innych organizacji,  wrażliwych honorowo na punkcie pustosłowia, "prawdziwie patriotycznych", zwanych siebie czasem "wolnościowymi", które choć z jednej strony kpią i mają za nic, to jednak wierzą w siłę słownych protestów i deklaracji, byle oficjalnie podanych do wiadomości ze stosownym podpisem. I taki jest przedmiot ich sporu z obozem "dobrej zmiany". Kłótnia o deklaracje i mocne/stanowcze (,lub ich brak) słowa. Na drugim kierunku, być może, chodzi o chęć uwolnienia się naszego największego sojusznika od obietnic złożonych "dobrej zmianie", ale takiego które będzie zainicjowane przez nas, z tytułu dosyć tego szturchania i podszczypywania. Ile można udawać przed własnym elektoratem, że nasz sojusznik traktuje nas jak szmatę, i że pada na nas deszcz skoro to nie deszcz. Kierownictwo PiS tym czasem twardo przyjmuje na klate obelgi i udaje że nic się nie stało. Stara się zachować spokój, i nie ulegać presji. 

Rząd PIS jest im potrzebny, bo jest jakby nie patrzeć po ich stronie skoro pompuje na swój (czyt wyborców/obywateli) koszt kolejny już (po "zaszczytnym" stolcu w RB ONZ) balon w postaci "konferencji pokojowej" w sprawie Iranu który niczym nam nie zawinił. Ale chyba bardziej jako przyzwoitka, którą w każdej chwili można porzucić bez szkody (zwłaszcza jeśli zatraci zdolność do przyzwoitości), bo niczego w zamian poza błyskotkami/deklaracjami, nie jest w stanie dla Polaków "nasz rząd" wyzyskać. Tragizm i komizm tej rzeczywistości/gry bywa czasami rzeczywiście tak smutny jak wesoły. Jedno i drugie wzmacniane jest przez nieznośnie wręcz karykaturalny blichtr, w jakim ci wszyscy ważni ludzie przed nami paradują... Jak to dobrze że historią kieruje tak naprawdę Ktoś zupełnie inny.

Pozdrawiam dawno nie czytaną Panterę, ale ciągle jak widzę w formie, :) jak i pozostałych autorów/bywalców SN

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther
15 lutego 2019 12:13

Pięknie rozpracowany temat.

Jeszcze będę wracać,  bo komentarze obowiązkowe! 

Dzięki i bardzo pozdrawiam 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @MarcinD 15 lutego 2019 09:55
15 lutego 2019 12:16

Polska nie jest dolikwidacji , skąd. .

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 15 lutego 2019 09:41
15 lutego 2019 12:18

Trafna obserwacja z tym Berlinem. 

Myślę ze i my się powinniśmy interesować wydarzeniami u nich. 

Nie mówię o politykach. . My, tutaj. 

.

 

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @pink-panther 14 lutego 2019 21:37
15 lutego 2019 12:40

Chciałbym w to wierzyć.

Może wszystko ma wylecieć w kosmos, a ostać się ma jedynie Zjednoczone Królelestwo na swojej wyspie, jak od zawsze, a na pewno przez te ostatnie tysiąc lat od 1066, gdy po raz ostatni ktoś ich tutaj podbił i tak zostało przecież do dzisiaj. W międzyczasie świat przeżył, co przeżył. A u siebie w tym czasie tylko walili się po mordzie między sobą, czyli jeden bandyta z drugim, publiczność mając za nic i w pogardzie.

Teraz BREXIT, miękki, czy twardy odizoluje ich już na wieki wieków od reszty swiata, zresztą nie zmieniając nic w tym względzie, co było przecież zawsze i jest dzisiaj ale nie powiem, Amen. Bo wystarczy przeciąć te kable podmorskie łączy wszelakich telekomunikacyjnych i znajdą się w czarnej dupie, nie wiem, czy satelity wystarczą.

Tylko tak sobie myślę, czy znajdzie się taki, tacy lub coś, którzy to by zrobili? No właśnie. Nie ma i nie widać, by się znalazł. 

zaloguj się by móc komentować